Márkanév alapítása

Kérdés: Egy részvénytársaság új termékcsaládot alakított ki. Ezek forgalmazása új márkanév alatt valósulhat meg. A márkanév megalapozása és piaci bevezetése – önálló projekt keretében – olyan jelentős extraköltségekkel jár, amelyek várhatóan a termékcsalád több évre tervezett forgalmában térülnek meg. Van-e arra lehetőség, hogy ezeket az extraköltségeket a társaság ne a felmerülés évében számolja el eredménye terhére? Ha igen, milyen dokumentációval kell az elhatárolást alátámasztani?
Részlet a válaszából: […] ...munkavégzés feltételeinek kialakítása, a tevékenység körülményeiben alkalmazott változások miatt felmerülő – beruházásnak, felújításnak nem minősülő – költségeken túlmenően a tevékenység indítása előtt felmerülhetnek olyan, a piaci...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. január 9.
Kapcsolódó címkék:  

Tárgyi eszközök év végi értékelése

Kérdés: Az új Szt. szerint a befektetett eszközöket év végén piaci értéken kell értékelni. Honnan lehet tudni, melyik eszköznek mennyi a piaci értéke? Az egyedi nyilvántartásnak milyen adatokat kell tartalmaznia? Az Szt. és a Tao-tv. szerinti különböző leírási kulcsok miatti különböző nettó értékeket ugyanazon piaci értékre kell-e korrigálni?
Részlet a válaszából: […] ...régi Szt.-hez képest. Ha nem változott a bekerülési érték, akkor valóban nem kellett változnia? Nem volt-e olyan pótlólagos beruházás, felújítás, esetleg selejtezés, ami miatt a bekerülési értéket ténylegesen meg kellett volna változtatni?A terv szerinti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. január 3.