Iroda kialakítása üzemelő épületben
Kérdés
Vállalkozásunk vásárolt egy szerkezetkész helyiséget iroda létesítése céljából, valamint egy raktárhelyiséget egy már üzemelő üzlet- és irodaházban. Az iroda és a raktár vételének és kialakításának a költségeit a mikro- és kisvállalkozások számára biztosított adózás előtti eredménycsökkentésként figyelembe veheti-e a vállalkozás? Kell-e a helyiségekre külön használatbavételi engedélyt kérni a hatóságoktól, és ha igen, akkor melyiktől?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2002. július 18-án (39. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 770
[…] építési engedélyt kellett kérnie ha jogszabály eltérően nem rendelkezik –, annak használatbavétele előtt használatbavételi engedélyt is kell kérnie. A kérelem elbírálásához szükségesek a jogszabályban meghatározott esetekben az érdekelt szakhatóságok, a kéményseprő (építésügyi szakértő) és az érintett infrastruktúra-hálózatot működtető közüzemek nyilatkozatai, valamint az építési napló részét képező, a felelős műszaki vezetők jogszabályban meghatározott nyilatkozatai arról, hogy az építmény, építményrész (önálló rendeltetési egység), elvégzett szakmunka a jogerős és végrehajtható építési engedélynek és a hozzá tartozó jóváhagyott engedélyezési tervnek megfelel, rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmas. Amennyiben az építőipari kivitelezési tevékenységet több kivitelező végezte, az építtető vagy annak helyszíni […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*