Garanciát jelentő költségek elszámolása


Cégünk nyomtatókba, fénymásolókba tonereket és patronokat tölt, majd értékesít. Vannak olyan értékesítési szerződéseink, amelyekben a nyomtató vagy a fénymásolás javítási költségét (a felhasznált anyaggal) cégünk fizeti abban az esetben, ha bebizonyosodik, hogy az általunk utántöltött patron vagy toner okozta a meghibásodást. A külső cég által végzett javítás számláját, ami a cégünk nevére szól, könyvelhetjük-e igénybe vett szolgáltatásként, vagy egyéb ráfordításként kell elszámolni? A társasági adónál ezekkel nem kell növelni az adóalapot?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2010. augusztus 5-én (225. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4671

[…] költségeit a cég állja, ez egy sajátos garanciavállalás. A tevékenységhez, a cég által előállított (az adott esetben utántöltött) termékhez kapcsolódó garanciális javítási költségek (a szolgáltatáshoz felhasznált anyagokkal együtt) a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült költségnek, ráfordításnak minősül, és mint ilyent […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.