Bérelt ingatlanon végzett felújítás
Kérdés
Cégünk bérel egy telephelyet. Ezen a telephelyen irodák, szociális helyiségek, műhelyek vannak, amelyet cégünk felújít. A felújítás költségeit hogyan kell a könyvekben nyilvántartani? Áfatartalma levonható?
Megjelent a Számviteli Levelekben 2013. november 21-én (296. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6099
[…] korszerűsítését eredményezi. A felújítást hitelt érdemlően kell dokumentálni. Bérbe vett ingatlan esetében ezért indokolt – előzetesen – a bérbeadó hozzájárulását kérni, épületenként. De indokolt azért is a tulajdonos hozzájárulása, mert a bérleti jogviszony megszűnése esetén követendő eljárásról a hozzájárulásban rendelkeznie kell.A számviteli előírásoknak megfelelő felújítás számlázott költségeit elsődlegesen a 162. Felújítások számlán kell könyvelni. A számlázott tételek áfája levonható, ha a bérbe vett ingatlant vállalkozási tevékenységhez használják. Ha saját vállalkozásban végzik a felújítást, annak a közvetlen költségeit – időszakonként – a saját előállítású eszközök aktivált értéke számlával szemben kell a felújítások számlán kimutatni (T 162 – K 582). Amikor […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*