Karbantartás, vagy beruházás?

Kérdés: Cégünk a helyi önkormányzattól bérbe vett egy üzlethelyiséget, ahol ügyfélszolgálati irodát alakított ki. A helyiségben a padozatot, álmennyezetet, vizesblokkot, bejáratot, nyílászárókat, falburkolatokat, villamosvezeték-rendszert, fűtőtesteket lecseréltük. Elszámolhatjuk-e a felmerült költségeket karbantartási költségként, vagy ez inkább bérelt ingatlanon végzett beruházás? Hasonló munkálatokat végeztünk saját tulajdonú irodaépületünk ebédlőjében is.
Részlet a válaszából: […] ...a bérlőnél használatban lévő) tárgyi eszközön (épületen) végzik el, a rendeltetésszerű használat érdekében.A kérdés szerint a bérleményben ügyfélszolgálati irodát alakítottak ki, és ennek érdekében történtek a cserék. Ebből az következik, hogy nem a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.

Mikro- és kisvállalkozás kedvezménye, korábban használatba nem vett

Kérdés: Mit jelent a mikro- és kisvállalkozók által érvényesíthető kedvezményre vonatkozó rendelkezésekben a "korábban még használatba nem vett" kifejezés?
Részlet a válaszából: […] ...érdekében végzett beruházás, felújítás, a használtan történt épületvásárlás, továbbá az idegen (bérelt) ingatlanon (épületen, bérleményben) végzett beruházás, felújítás nem felel meg a korábban még használatba nem vett feltételnek; az átalakítás,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. március 8.