Telefonköltség mint közvetített szolgáltatás


A telefonköltséget továbbszámlázzuk (a szolgáltató számláját figyelembe véve) bérbevevőinknek, a köztünk érvényben lévő bérbeadási szerződés alapján. Munkavállalóinknak is – részletes híváslistát nyomtatva – be kell fizetniük magánbeszélgetéseik értékét. Ezek közvetített szolgáltatásnak minősülnek? Csökkentik a helyi iparűzési adó alapját? Ha nem, akkor egyéb bevételként vagy árbevételként kell elszámolni?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2010. június 24-én (223. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 4624

[…] a számlából a közvetítés ténye egyértelműen megállapítható (külön szerződés, külön számla), akkor a továbbszámlázott értéket (amely a telefon tényleges használatával arányos költségeken túlmenően az azokra jutó nem forgalomarányos költségek arányos részét is magában foglalja) az értékesítés nettó árbevételeként kell elszámolni, a szolgáltató számlája szerinti – a továbbszámlázottnak megfelelő – összegét pedig közvetített szolgáltatás ráfordításaként kell kimutatni. Ez utóbbival a helyi iparűzési adó alapja is csökkenthető, persze az árbevételként elszámolt összeg pedig növeli azt. Ha a munkavállalók telefonhasználatát a részletes (tételes) híváslista alapján állapítják meg és határozzák meg a munkavállalókra továbbterhelendő összegét, a munkavállalók által megismert, elfogadott belső szabályzat, utasítás szerint, akkor a továbbszámlázott értéket (amely a telefon tényleges […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.