Szlovák cég magyar tulajdonosának adózása

Kérdés: Magyar belföldi illetőségű magyar állampolgárnak Szlovákiában működik fuvarszervezéssel foglalkozó 100 százalékos tulajdonában lévő, Szlovákiában belföldi illetőségű cége. Kérdés, hogy a magyar állampolgár tulajdonosnak kell-e adót fizetnie Magyarországon a fenti társaságától kapott osztalék után (Szlovákiában nincs osztalékadó), ha igen, mennyit? A magyar állampolgár a tulajdonában álló cég egyik ügyvezetője, és annak tevékenységében kereskedelmi igazgatóként részt vesz. Mi a konkrét feltétele annak, hogy az osztalék után ne kelljen Magyarországon adóznia, vonatkozzon rá az 1996. év C. tv. 10. cikk 4. pontja? Mit értünk az alatt, hogy "az érdekeltség, amelynek alapján az osztalékot fizették, ténylegesen ehhez a telephelyhez vagy állandó bázishoz tartozik"?
Részlet a válaszából: […] A Szlovákiában illetőséggel rendelkező társaságtól kapottosztalék után Magyarországon 25 százalék mértékkel kell az osztalékadótmegfizetni az Szja-tv. 66. §-ának (8) bekezdése alapján.A Szlovák Köztársasággal a kettős adóztatás elkerülésérekötött, 1996. év C....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 11.

Közösségen belülről átrakással Közösségen kívülre

Kérdés: Szállítmányozó cég vagyunk. Megbízunk egy másik céget, hogy közúton szállítsa el az árut egy Közösségen belüli országból (nem Magyarország) Záhonyba (Magyarország). Innen vasúton megy az áru tovább a Közösségen kívüli országba. Ezt CMR és T-okmány igazolja. Hogyan történik a közösségi fuvardíj megosztása a felénk kiállított számlában? Belföldi, külföldi útszakasz? Adómentes és áfa területi hatályán kívüli a megbontás, vagy mindkét szakasz adómentes? Cégünk a teljes ügyletet továbbszámlázza. Belföldi szakaszt az uniós határig adómentesen, a külföldi útszakaszt, unión kívüli szakaszt áfa hatályán kívüliként számlázzuk tovább.
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységet folytatta, melynekérdekében a szóban forgó szolgáltatást igénybe vette. Azaz esetünkben ateljesítés helye Magyarország. A fuvardíj megosztása tehát felesleges belföldiés külföldi útszakaszra, mivel a teljes szolgáltatás teljesítési helye belföld...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 11.

Személygépkocsi értékesítése Közösségen belül

Kérdés: Cégünk új személygépjárművek értékesítésével és gépjármű-szervizeléssel foglalkozik. Közösségen belüli állampolgár szeretne tőlünk új személygépjárművet és alkatrészt vásárolni. Nem tudjuk, hogyan kell ezen ügyleteket lebonyolítani, számlázni. Feltettük a kérdést az APEH levelezőoldalára. A válaszból az derül ki, ha itt Magyarországon nem helyezzük forgalomba az új személygépkocsit, és nem így adjuk el a közösségi adóalanynak vagy magánszemélynek, akkor az belföldi értékesítésnek minősül. Így van ez?
Részlet a válaszából: […] ...azt az értékesítésközvetlen következményeként másik tagállam területére, de még az Áfa-tv.értelmében vett Közösség területére fuvarozzák, szállítják el, adómentesKözösségen belüli értékesítésnek minősül. Az, aki az új közlekedési eszköz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 11.

Termékimport hamburgi vámeljárással

Kérdés: Cégünk terméket importál Kínából. A termékeket a hazaszállítással megbízott fuvarozócég Hamburgban vonja vámeljárás alá, azaz ott vámolják le. A termék hazaérkezésekor két bizonylattal (számlával) rendelkezem. Az egyiket a szállítócégtől kapom, amely az eljárási, tárolási, árukezelési és szállítási költségeket tartalmazza. A másikat a kínai partnertől. A szállítmányozó számláján az áfaérték ÁKK. megjegyzést tartalmaz, azaz áfakörön kívüli. A kínai számlán nincs áfa feltüntetve. Kérdés: A kínai szállító számlájának mi a teljesítési időpontja? Valóban EK-n belüli beszerzésnek minősül-e az ügylet? Ha EK-n belüli beszerzés, a 0761-es bevalláson kinek az EU-adószámát tüntetem fel? A szállítmányozó cég számlája az Szt. szerint az áru értékét növeli, és ezt is EU-n belüli beszerzésként kell-e kezelni, és a 0761-es bevallásba a két számla összértékét kell-e feltüntetni? Hogyan kell könyvelni ezeket összköltségeljárással készülő eredménykimutatásnál, amikor a készletek közvetlenül az elábé-számlára kerülnek?
Részlet a válaszából: […] Az Áfa-tv. 13. §-ának (3) bekezdése szerint importáló az,aki először szerez jogot arra, hogy az importált termék felett saját nevébenbelföldön rendelkezzen, ilyen személy hiányában pedig az, aki az adófizetésikötelezettség keletkezésének időpontjában az importált...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 11.

Német cégtől bérelt személygépkocsi áfája

Kérdés: Magyarországi áfaalany cég bérel német cégtől személygépkocsit. Ez esetben – véleményem szerint – az áfát fel kell számítani, és a személygépjárműre vonatkozó tétel miatt nem lehet levonásba helyezni? A németországi cég rendelkezik EU-adószámmal.
Részlet a válaszából: […] ...(5) bekezdésének a) pontja nem alkalmazható, mert a közlekedésieszköz kivételnek számít, a (8) bekezdés pedig kizárólag a termék fuvarozásáraszolgáló közlekedési eszközre vonatkozik. A német cégtől bérelt személygépkocsiután a német cégnek kell az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Láncügylet áfája

Kérdés: Szlovákiából indul az áru közvetlenül Magyarországra. A szlovák cég svájci cégnek számláz, és a svájci cég számláz a magyar cégnek. Hogyan alakulnak az áfakapcsolatok, ha a fuvart a szlovák cég, vagy a svájci cég, vagy a magyar cég rendeli meg?
Részlet a válaszából: […] ...(1) bekezdése, vagy (5) bekezdésének a), illetve b) pontja alapjántörténik, attól függően, hogy az ügylet részvevői közül ki a fuvarozásmegrendelője.Amennyiben a szlovák cég értékesítéséhez kapcsolódik afuvarozás, akkor a teljesítési hely a 14. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Kiléptetett termékhez közvetlenül kapcsolódó teherközlekedés

Kérdés: A kft. külföldi cégekkel kötött szerződéssel (EU-s és EU-n kívüli is) vállalja a cégek által megvásárolt termékek elszállíttatását orosz és ukrán címekre. Az árut a megbízott vámraktárba elszállíttatja, vagy az ott betárolt árut átrakatja vagonba, és a megadott külföldi címre vasúton elviteti. A teljesítéshez alvállalkozókat vesz igénybe. Felmerülnek külföldi és magyar szállítási, rakodási, vagonvizsgálati, vámkezelési számlák, amelyeken szerepel AKK, AM és 20 százalék áfás tétel is. Mi a helyes számlázás a kimenő számlákban (vagontétel, vagy a felmerült szolgáltatások külön felsorolása)? Áfa szempontjából ezt exporthoz kapcsolódó vagy áfakörön kívüli nemzetközi teherközlekedésként kell szerepeltetni? Milyen árbevételként kell könyvelni? A beérkező hozzá kapcsolódó számlákat közvetített szolgáltatásként kell-e elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...harmadik ország területére kiléptetetttermékhez közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásnak felel meg (ilyen különösen ateherközlekedés, fuvarozás, szállítmányozás), s így az a termékexporttal egytekintet alá eső szolgáltatásnak minősül, ezért az Áfa-tv. 29....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Közösségen belüli teherközlekedés harmadik államba

Kérdés: Szállítmányozó cég vagyunk. Megbízunk egy másik céget, hogy szállítsa el az árut a következők szerint: a felrakás helye: Unión belüli ország (nem Magyarország), a lerakás helye: Záhony, innen vasúton megy tovább az áru EU-n kívüli országba. Ezt CMR és T-okmány igazolja. A közösségi fuvardíj megosztása hogyan történik a felénk kiállított számlában? Belföldi útszakasz, külföldi útszakasz? Áfa szempontjából: adómentes és az áfa területi hatályán kívüli a megbontás, vagy mindkét szakasz áfamentes? Cégünk a teljes ügyletet továbbszámlázza. Unión kívüli ország a megbízó. Belföldi szakasz az uniós határig adómentes, az Unión kívüli szakasz Áfa-tv. területi hatályán kívüli?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységet folytatta, melynekérdekében a szóban forgó szolgáltatást igénybe vette. Azaz esetünkben ateljesítés helye Magyarország. A fuvardíj megosztása tehát felesleges belföldiés külföldi útszakaszra, mivel a teljes szolgáltatás teljesítési helye belföld...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 28.

Gépkocsivezető napidíja nemzetközi közúti árufuvarozásban

Kérdés: Nemzetközi közúti árufuvarozásban gépkocsivezetőként foglalkoztatott munkavállalóink részére napi 25 euró napidíjat szeretnénk adni. A 168/1995. Korm. rendelet 4. §-ának (2) bekezdésében leírtak alapján igazolás nélkül elismert költségként, adómentesen elszámolható a napi 25 euró, ha a napidíj mellett csak a gépjármű külföldön történő üzemeltetéséhez közvetlenül kapcsolódó és számlával igazolt költségeket számoljuk el. Kérdésünk lényege: Mi számít "gépjármű üzemeltetéséhez kapcsolódó költségnek"? A külföldi kiküldetéssel kapcsolatos autópályadíj és parkolási díj elszámolható-e, elismert költségnek számít-e az adómentesen juttatott 25 euró mellett?
Részlet a válaszából: […] ...nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításbanfoglalkoztatott gépkocsivezető és árukísérő munkavállaló külföldi kiküldetés(külszolgálat) címén kapott bevételéből (napidíjából) igazolás nélkül elismertköltségként napi 25 eurónak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 28.

Szállítási költségek figyelembevétele

Kérdés: Társaságunk alapanyagának jelentős hányadát logisztikai céggel szállíttatja be a gyártás telephelyére. Az alapanyaggyártó számláját anyagköltségként, a szállító cég számláját igénybe vett szolgáltatásként könyveljük. Helyesen járunk-e el? Vagy a szállítási költséget is el lehet számolni anyagköltségként? A helyi iparűzési adó szempontjából nem mindegy!
Részlet a válaszából: […] Az Szt. 47. §-a (1) bekezdése szerint az eszköz bekerülésiértéke az eszköz megszerzése érdekében a raktárba történő beszállításigfelmerült, az eszközhöz egyedileg hozzákapcsolható tételek együttes összege.Így az eszköz raktárba történő beszállításával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 28.
1
14
15
16
23