Adatszolgáltatás el nem küldött hibás számláról


Az áfatörvény szabályai 2020. július 1-jével megváltoztak. A cég kereskedelemmel foglalkozik, számlázóprogrammal készíti el a számlákat, amelyeket a törvényi előírásnak megfelelően a program továbbít a NAV felé. Előfordult a számlázás során, hogy hibásan lett kiállítva a számla, és rögtön sztornózásra is került, még mielőtt a vevő megkapná, majd készül egy új, helyes számla. Ebben az esetben is minden számláról küldi a program az adatszolgáltatást. Az ügyfélnek (áfaalany) ebben az esetben elegendő-e csak a helyesen kiállított számlát odaadni, vagy mindhárom bizonylatból egy-egy példányt kell átadni?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2020. október 15-én (433. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 8331

[…] átadták, postára adták, elektronikus formában elküldték). Ha a számla kiállítását követően észlelték, hogy annak valamely adata hibás, ezért az már nem kerül a vevő részére átadásra, akkor a számla nem tekinthető kibocsátottnak. A Számlarendelet 13/A. § (1) bekezdése alapján azonban az online adatszolgáltatást a számla kiállítását (nem pedig a kibocsátását) követően, azonnal teljesíteni kell. Ezért a gyakorlatban előállhat az az eset – ahogy a kérdésben is szerepel –, amikor a számláról az adatszolgáltatás úgy történik, hogy az adott bizonylat végül nem kerül kibocsátásra.A hibás számlát módosítani kell, ami megoldható az eredeti bizonylat érvénytelenítésével (sztornózásával) és helyette új számla kiállításával. Mivel az eredeti számlát nem adták át a vevőnek (nem volt kibocsátva), elegendő csak az új (hibátlan) számlát odaadni. Ilyen esetben az új (helyes) számlán hivatkozni sem szükséges a régi […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.